Linker IT Software
Google
Web www.oraxcel.com
menubar-top-links menubar-top-rechts
Home Help Search Login
Welcome, Guest. Please Login.
SQL*XL: Database to Excel bridge litLIB: Excel power functions pack ExcelLock: Locking and securing your valuable Excel spreadsheets encOffice: Protect your Excel file easy and safe encOffice: Protect your Excel file easy and safe
Pages: 1
Telefoneren 20x duurder. Glasvezel van KPN (Read 2178 times)
Gerrit-Jan Linker
YaBB Administrator

Telefoneren 20x duurder. Glasvezel van KPN
23.08.12 at 09:25:28

Telefoneren 20x duurder. Glasvezel van KPN

Overgestapt naar het alles in 1 pakket van KPN kwam vandaag de eerste factuur met een onaangemake verrassing. Mijn telefoon tarief, dat geadverteerd wordt als 'goedkoop bellen' is maarliefst 20x duurder geworden!.

Ik belde voorheen via 1649 (bel1649.nl) met een tarief van een halve eurocent per minuut. Het 'goedkope' tarief van KPN is 9 cent per minuut. Ik vertrouwde erop dat goedkoop ook goedkoop was. Echter kan ik met KPN glasvezel niet meer van de 1649 diensten gebruik maken. Samen met glasvezelaanbieders gaat dat wel dus KPN zal wel iets blokkeren...

Gisteravond met de KPN gebeld. Die meldde doodleuk dat ik wel heel goedkoop heb gebeld voorheen. Toch vind ik het misleidend wanneer ik 'goedkoop' bellen bestel en ik een tarief krijg dat 20x duurder is dan dat van de concurrent.  Niet goed opgelet dus bij het uitnemen van dit pakket bij KPN.

Annuleren kan ik niet meer. De bedenktijd is 7 dagen na be aflevering. Dus je kunt niet meer terug na de eerste factuur die pas veel later komt. Niet zo netjes!

Dan maar VOIP bellen bedacht ik me. Echter staat het internet vol van verhalen dat KPN een essentiele poort blokkeert in de experia modem. Dus dat wil waarschijnlijk niet. Ik kon alleen nog skype vinden maar dat moet dan via de computer tegen 2 eurocent per minuut.

Oplossing:
Nogeens een nieuw produkt bij KPN uitgenomen. Voor 15 euro kun je onbeperkt bellen naar vaste en mobiele telefoons binnen Nederland. Dus dat heb ik dan maar gedaan. We betaalden altijd 5 tot 10 euro per maand aan telefoonkosten. Vermenigvuldigd met 20 leert me dat 15 euro per maand dat risico afdekt!

Opzeggen van het KPN abonnement is ook geen optie. Dat moet afgekocht worden. Zie internet voor alle verhalen hierover. Mensen moeten hoge bedragen betalen (300, 600 euro, etc).

We zitten er een jaar aan vast is de conclusie. Daarna zo snel mogelijk overstappen op een andere glasvezelaanbieder. Eentje waarmee 1649 wel werkt zodat we weer gewoon kunnen bellen.
Back to top

« Last Edit: 23.08.12 at 09:28:23 by Gerrit-Jan Linker »  

Gerrit-Jan Linker
Linker IT Software
Email WWW Gerrit-Jan Linker   IP Logged
Pages: 1